Van hotel naar klein kasteeltje! - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu Van hotel naar klein kasteeltje! - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu

Van hotel naar klein kasteeltje!

Door: Sven van Luijk

Blijf op de hoogte en volg Sven

10 Maart 2014 | Italië, Cuneo

Goededag tutti,

Bedankt voor de leuke berichtjes die ik heb gekregen van jullie!

Ik ben na drie nachten geslapen te hebben in een best luxe hotel verhuisd naar la casa van de familie Testa. Nicolò is één van de renners van Monviso Venezia en ben hem logeer ik nu een alweer een klein weekje. Het is een prachtig huis boven op een heuvel, gebouwd door de vader van Nicolò. Echt een schitterend uitzicht heb je hier ook op het gebied de Langhen en verderop zie je de Alpen liggen. De familie is echt bijzonder gastvrij en ik moet gewoon doen alsof ik thuisben hebben ze me gezegd! Ze wonen hier met zn 5en, broer van Nicolò, vriendin van zn broer en de ouders. Toch komt het geregeld voor dat ik alleen in het klein paleisje ben. De ouders hebben namelijk een pasticceria in het kleine dorpje waar ze wonen, en ook de vriendin van zn broer werkt daar. Elke dag ontbijt ik daar met cappuccino, echt ontzettend lekker! Gisteravond voor het eerst met de gehele familie gegeten en dat was bijzonder lekker en gezellig.

Vanaf woensdag is het hier echt superweer, zoals in Nederland ook het geval is volgens mij. Dinsdag was het weer nog best bruut en was er nog een pak sneeuw gevallen, zo'n 20 km van waar ik zit zelfs meer dan 20 cm. Echt bizar, maar de dag daarna train je daar gewoon weer en zijn de wegen weer prachtig droog. Afgelopen week een paar keer met een groepje getraind, Nicolò, Eric en Dario, was mooi trainen en zij leren me natuurlijk veel handige Italiaanse woorden en zinnen ;)
Daarnaast ging de wedstrijd voor het team dit weekend niet door dus was er een trainingsweekend gepland. Zaterdag had ik een korter ritje gemaakt, omdat ik al drie dagen goed getraind. Zondag ben ik mee geweest met de groep en hebben we veel korte heuveltje van 1,5 a 3 km gehad in het gebied Roero. De renners rijden hier goed omhoog, in de ploeg zit ook zelfs een renner die is nog zo'n 10 cm kleiner als mij en weegt 47 kg. Wel een aardige kereltje, haha. Binnen de ploeg wordt alleen maar Italiaans gepraat, want Engels kennen ze hier echt onwijs slecht. Ik praat met die jongens dus ook in het Italiaans en dat gaat vrij aardig. Alleen al zitten we aan tafel in een groep, dan gaat het nog wel wat snel en is het vaak wat te ingewikkeld. Dan ben ik ook wel minder betrokken in het gesprek, maar tijdens de training praat ik best veel met de jongens (ook al gaat er soms wel eens een zinnetje voorbij die je niet helemaal begrijpt, haha)

Voor de rest vrijdag nog met Nicolo, zn broer Matti en zn vriedin Mariella uit eten geweest in de Sushi bar wat erg gezellig was. Helemaal niet Italiaans, maar desalniettemin erg lekker vond ik (was mn eerste keer Sushi). En daarna nog even een typisch Italiaans biertje gedronken in het stadje Bra.

Dit is wel weer genoeg voor vandaag. Ik houd jullie op de hoogte!

Ciao Ciao,
Sven



  • 10 Maart 2014 - 17:57

    Mariëtte En Joop:

    Sven, Met veel plezier je verslag gelezen en de foto's bekeken. De natuur is daar echt prachtig en je krijgt van alles wat moet je maar denken. Vanmorgen met je moeder koffie gedronken, dat was als altijd heel gezellig! Wij hebben op Google naar de site van je club gekeken. Heb je ook zo'n mooi groen/zwart wielertenue? Wij zijn heel benieuwd. Laat zij maar zien dat er in Nederland ook goede fietsers zijn.

  • 10 Maart 2014 - 18:01

    Bianca:

    Hee Sven!!!

    Wat een jaloersmakende verhalen zeg!!!
    Klinkt alsof jij je als kleine Westlander prima kan aanpassen in die Italiaanse Cultuur!!
    Wat volgens mij ook niet heel moeilijk kan zijn, met die mooie natuur, aardige mensen en dat heerlijke eten!!

    Veel plezier en succes! Hopelijk kan je komend weekend je eerste koers rijden!!

    Xx Bianca

  • 12 Maart 2014 - 19:13

    Don:

    Hey Sven! Gaaf man zo'n avontuur in Italië! Leuke verhalen. Geniet er van en succes met trainen!

    Gr Don

  • 14 Maart 2014 - 07:42

    Gerby:

    Ik zie op Facebook dat je niet alleen niet de kleinste bent, maar je bent ook bijna de oudste renner, als ik het Italiaans tenminste goed begrijp. Opeisen dat kopmanschap!!

    Succes verder! Ik ga even een cappuccino van matige kwaliteit uit de machine trekken;-)

    Houdoe,
    Gerby

  • 22 Maart 2014 - 14:03

    Buurvrouw Ineke De Le Cluse:

    Ik kwam net jouw trotse moeder tegen in het dorp en zij vertelde van jou gigantisch leuke, mooie uitdaging. Helemaal super. Ziet er goed uit.
    Heel veel succes en geluk daar en ik zal nog regelmatig met jaloerse blikken naar de mooie foto s kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

De komende periode verblijf ik in Italië. Via deze manier wil ik iedereen op de hoogte houden, ik merk namelijk dat jullie dat wel op prijs stellen. Vandaar dat ik een profiel heb aangemaakt hier. Ik wens jullie veel leesplezier en ik hoor ook graag hoe het in Nederland is, dus laat gerust een berichtje achter!

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 10933

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 31 December 2014

Ciclismo in Italia

Landen bezocht: