De "echte" Italiaanse koersen! - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu De "echte" Italiaanse koersen! - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu

De "echte" Italiaanse koersen!

Door: Sven van Luijk

Blijf op de hoogte en volg Sven

19 Mei 2014 | Italië, Cuneo

Ciaaaooo familie/vrienden,

Het is alweer even geleden dat ik wat van me heb laten horen. Ondertussen heb ik weer de nodige wedstrijden gereden met als resultaat twee top 10 klasseringen. Vorige week in de buurt van Brescia met finish steil bergop een 4e plaats en van het weekend een 8e plaats in Empoli (Toscane).

Het gaat dus goed met me. Vooral de wedstrijd in Brescia was bijzonder, de laatste km ging namelijk steil bergop á 10-17%. De koers verliep erg goed voor me tot de laatste 400m toen een Rus me tot twee keer toe aan me shirt naar achteren trok. Ongelofelijk!!! Daarna was ik zo vol adrenaline dat ik met nog zo'n 300m te gaan demarreerde. Dit was echter veel te vroeg en met nog 175m te gaan demarreerde de ... Rus en een ander Italiaan bij mij weg en kon ik niet meer mee. En op het allerlaatste stuk werd ik ook nog net voorbij gesprint door de nummer 3.

Afgelopen weekend was ook een pittige wedstrijd met een groot peloton aan het vertrek. Dit keer geen finish bergop, maar op 30km van de streep hadden we een klim van 6km. Op de klim ontstond er een kopgroep van 10 waarin ik zat en daarmee reden we de finale en eindigde ik uiteindelijk op de 8e plaats. Finale ging niet helemaal zoals gepland en daardoor was een echte korte uitslag in de sprint verkeken.

De andere wedstrijden die heb gereden waren minder zwaar en eindigde ik rond plek 15 á 35. Alleen in Italië sta je alleen in de uitslag als je top 10 rijdt :)
Op dit moment zit ik alleen in het appartement, de Siciliaan moet nog een ruime maand naar school en keert dan weer terug. Gaat best goed met wassen, eten en alle andere werkzaamheden. Ook het trainen gaat best lekker, heb ondehand ook wat Italiaanse trainingsmaten waarmee ik wel eens een mooi rondje maak.
Aankomende week komt de Giro hier vlakbij (+/-15km), met woensdag de ind. tijdrit Barolo-Barbaresco, en donderdag de start in Fossano. Dun kan je me trainingsomgeving van mij mooi zien en misschien zie je me wel x in beeld ;0

Dit was het weer voor nu. Ik spreek jullie wel weer en ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

Arriverderci
Sven






  • 19 Mei 2014 - 20:58

    Remco:

    Hoi Sven,

    Dat zijn goede uitslagen kerel 4 en 8!! Nu op naar een plek in de top 3 laat die russen de volgende keer maar hun eigen t-shirtje testen. Zet hem op, je kan het en wie weet rj je volgend jaar wel met die grote mannen mee in de roze ronde! Laat je maar goed zien! Dan komen die uitslagen er wel!!
    Je bent een kanjer,
    Groetjes van je fanclub uit Woerden,
    Remco Gertine Yara Fay

  • 19 Mei 2014 - 22:48

    Bianca:

    He Broertje!!!!

    Wat kan jij toch leuk schrijven!! Die verslagen zijn echt leuk om te lezen!
    Dus blijf ze lekker sturen!!! Kinkt alsof je daar een mooie tijd hebt!!
    Geniet er volop van!! En ik hoop en denk dat als jij zo door gaat je straks wel op een mooi plekje op het podium staat!! En wie weet zien we je dan niet langs de zij-lijn, maar in de Giro.

    Super leuk om te horen dat het koken en wassen goed gaat!! Is het ook nog een beetje schoon ;-)?? Ik hoop dat het koken, wassen en schoonmaken mij straks ook goed vergaat!!

    Komend weekend gaan we een weekendje met de fam naar Drente! Dat weekend erna gaan Paul en ik waarschijnlijk over. Helemaal af is het dan nog niet, maar we willen het niet meer blijven uitstellen! Vanavond heeft papa met joop en aad het bed in elkaar gezet!

    Vorige week alleen gehoord dat ik niet in een leuk team terecht kom met de volleybal, waardoor ik er nu over nadenk om te gaan stoppen!! Erg jammer!

    Nou we spreken elkaar!!!

    Kusjes je zus(je)!


  • 19 Mei 2014 - 22:53

    Wim Raateland:

    Gaat goed daar Sven. Dat is mooi man!
    Succes komende wedstrijden.

  • 19 Mei 2014 - 23:36

    Papa:

    Ha Sven,

    Leuk weer wat te lezen over de koers wat jij allemaal meemaakt. Blijf er vooral plezier in hebben dan komt alles goed! Ik vind dat je het fantastisch doet, ook het verblijf daar met wassen en koken. Ik heb nog steeds erg veel werk. Ik maak elke week 36 uur en dan nog +/- 6x per week naar Paul en Bianca met Joop (mijn linkerhand ;-)!)
    Meest ga ik op de mooiste avond na werktijd 2,5 uur fietsen, vrijdag middag 3 uur en zaterdag met Niels en Bas gefietst, westeinderplas 130km, was prima weer. Een beetje trainen voor de Mont Ventoux.
    Zondag was het ook goed weer, mama moest werken en ik heb opa en oma opgehaald om bij ons in de tuin te zitten.
    Ik ga nu stoppen met schrijven!

    Groetjes, Pa & Ma

  • 20 Mei 2014 - 07:32

    Gerby:

    Goed bezig!
    Ga zo door!

  • 20 Mei 2014 - 09:55

    Marlene:

    Hola Sven. Leuk hé om zo in het buitenland bezig te zijn. Ik ben weer thuis ná 5 weken Cádiz en ik vond het weer hartstikke leuk om daar mijn Spaanse lessen te hebben. Daarnaast is het iedere dag heerlijk als je wakker wordt en de zon schijnt. Momenteel mogen wij in Holland ook niet klagen hoor. Ja je moet wel wat huishoudelijk werk doen maar zelfs dat lijkt rond de Middellandse zee veel eenvoudiger dan in os kikkerlandje. Even een sopje en met veger en blik het huis door en de boel is weer spik en span.
    Smul je van de Italiaanse pasta's. Welke vind je het lekkerst?
    Natuurlijk ga ik as woensdag en donderdag op Belgie 1 naar de ronde van Italië kijken. Wie weet zien wij je. Houd je haaks en laat je niet kennen door die Russen.
    Groetjes Marlene

  • 20 Mei 2014 - 15:00

    Paul Kneppers:

    Goed bezig Sven!!!

  • 27 Mei 2014 - 10:11

    Nico Van Kester:

    Hoi Sven,

    Goed om te horen dat het goed gaat en je lekker wedstrijdritme op kan doen.
    Aan de uitslagen zie je wel dat je daar voorin mee kan strijden (klasse).
    Veel (fiets)plezier en succes.

    Groeten,
    Nico van Kester

  • 30 Mei 2014 - 18:57

    Ivo:

    Ha Sven,

    gaat helemaal goed komen joh!!
    Als jij binnenkort als een Colombiaan over die Italiaanse wegen vliegt dan kan geen Rus jou meer bijhouden!

    Volhouden en volgende is voor jou!
    Groeten,
    Daniëlle en Ivo

  • 05 Juni 2014 - 23:31

    Trees:

    Hoi Sven,
    Zo, dat gaat lekker met jou. Staat-ie weer in de krant! Ze volgen je op de voet. Knap man dat het zo lekker gaat. Hou vol! Je bent een echte berggeit. Laat ze meer een poepie ruiken. Straks zien ze alleen nog je rug! Ga zo door "............... We volgen je.
    Groetjes Ben en Trees

Tags: Brescia , Empoli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

De komende periode verblijf ik in Italië. Via deze manier wil ik iedereen op de hoogte houden, ik merk namelijk dat jullie dat wel op prijs stellen. Vandaar dat ik een profiel heb aangemaakt hier. Ik wens jullie veel leesplezier en ik hoor ook graag hoe het in Nederland is, dus laat gerust een berichtje achter!

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 10937

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 31 December 2014

Ciclismo in Italia

Landen bezocht: