Eerste koers in Italië met veel sfortuna(ongeluk) - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu Eerste koers in Italië met veel sfortuna(ongeluk) - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu

Eerste koers in Italië met veel sfortuna(ongeluk)

Door: Sven van Luijk

Blijf op de hoogte en volg Sven

25 Maart 2014 | Italië, Cuneo

Haa volgers,

Helaas kan ik niet melden dat ik met veel plezier en geluk mn eerste koers in Italië heb beleefd. Vorige week was nochtans erg succesvol verlopen in Zuid Frankrijk. Waar ik in mijn eerste koers gelijk meedeed in de finale en met finsh 3 km bergop op plek 5 eindigde. Waar ik zelf nogal verbaasd over was en ook de ploeg zeer content mee was.

Helaas was het zondag voor mijn snel afgelopen in de koers in Montecassiano. In de afdaling waar we snelheden van ruim 60/70 km/h haalden schoven plotseling in een ongevaarlijke makkelijke bocht twee renners onderuit en zorgden voor een chaos (in totaal zeker 25 renners onderuit). Ik zat hier een paar plaatsen recht achter en probeerde nog via de berm de renners te ontwijken, maar werd toch geraakt en kwam met hoge snelheid in de berm terecht. Eerst dacht ik nog dat ik het er redelijk vanaf had gebracht, maar na een half minuutje begon een erg pijnlijk gevoel in mijn schouder op te komen. Ik wist meteen dat het niet goed zat, want de pijn werd steeds heftiger. Ik werd naar het ziekenhuis gebracht waar ze inderdaad een factuur constateerden aan mn sleutelbeen. Ongelofelijk!
Nadat de koers was afgelopen werd ik opgehaald en zijn we terug naar huis gereden, wat ook nog wel een ...eind was (560 km).

Wat dus een mooie eerste kennismaking moest worden eindigde dus voor mij in een complete desillusie. Gisteren ben ik verder onderzocht in Bra en voorlopig ben ik deze even uit de running. Wat natuurlijk enorm ... Is. Van De arts kreeg ik te horen dat er vier weken ongeveer voor het herstel staat. Ik blijf voorlopig nog even bij het gastgezin waar ik echt enorm goed verzorgd word. En kan het ook erg goed vinden met de zoon en de vriendin, waar ik pas nog mee uit eten ben geweest in een gezellig restaurant. Het is dus wel fijn dat ik hier nog even kan verblijven.

Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Groetjes,
Sven




  • 25 Maart 2014 - 14:02

    Marlene:

    Jeetje Sven wat ben je toch een pechvogel. Ik hoop dat de pijn nu meevalt en dat je je een beetje kan vermaken. Oefen maar veel met het Italiaans spreken dan maak je van de vervelende situatie toch nog iets positiefs.
    Houd je haaks, groetjes,
    Marlene

  • 25 Maart 2014 - 14:22

    Patrick:

    svennie was t ma een factuur en geen fractuur geweest war de er sneller vanaf gr patrick en anita
    en rambo returns eh beterschap

  • 25 Maart 2014 - 14:40

    Joop En Mariëtte:

    Sven, het leven van een wielrenner gaat ..... maar wel fijn dat je nog in het gastgezin kan herstellen. Wie weet gaat het dan weer sneller als verwacht. Wij wensen je in ieder geval het allerbeste! Joop is in het weekend, samen met vader Hans aan het klussen geweest bij Paul en Bianca.
    Hartelijke groet en tot de volgende keer!

  • 25 Maart 2014 - 20:29

    Rob En Lin :

    Hoi Sven zojuist je moeder gesproken en je verslag gelezen, een pech vogel maar ook een geluksvogel omdat je zo goed opgevangen wordt door het gezin waar je verblijft. Hoop dat de pijn een beetje te dragen is. Veel succes met de Italiaanse studie

  • 25 Maart 2014 - 21:44

    Hans En Mar:

    Hey Sven, wat was je ver van je 2de mamma en fam, maar toppie dat je daar nu nog even kan blijven. Vanavond is Es weer geweest en ze heeft je gemist, ze wenst je natuurlijk heel veel sterkte en beterschap.
    Groetjes xx Pa en Ma, Bianca en Esterelle.

  • 26 Maart 2014 - 20:50

    La Bomba:

    Sven,

    wat balen zeg. Wel een avontuur daar in Italië! Ik hou je blog in de gaten. Ondanks de valpartij maar genieten van het mooie Italie, Ciao Bella

    Groeten

  • 28 Maart 2014 - 15:55

    Gerby:

    He Sven,

    Klote zeg! Na regen komt zonneschijn........

    Gr. Gerby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

De komende periode verblijf ik in Italië. Via deze manier wil ik iedereen op de hoogte houden, ik merk namelijk dat jullie dat wel op prijs stellen. Vandaar dat ik een profiel heb aangemaakt hier. Ik wens jullie veel leesplezier en ik hoor ook graag hoe het in Nederland is, dus laat gerust een berichtje achter!

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 10940

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 31 December 2014

Ciclismo in Italia

Landen bezocht: