Over naar het appartement! - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu Over naar het appartement! - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu

Over naar het appartement!

Door: Sven van Luijk

Blijf op de hoogte en volg Sven

13 April 2014 | Italië, Cuneo

Goedenmorgen,

Het is nu echt zover, ik ben over naar het appartement van de ploeg. Waar ik aanvankelijk een halve week zou slapen werden het er uiteindelijk zowat 5. Het was erg leuk en gemakkelijk om een tijdje bij het Italiaanse gezin in te wonen, maar ben wel blij dat ik nu een eigen plekje heb in hetzelfde dorp. Het appartement ziet er heel netjes verzorgd uit, badkamer, woonkamer met keuken (waar nu ook stapelbed staat) en een slaapkamer. Het appartement is zowat helemaal ingericht, nog een paar kleine meubels en een tv, maar die komen eraan.

Vanaf vrijdag ben ik hier ingetrokken samen met een ploeggenoot uit Sicilië, die vrijdag overgekomen is. Een open en aardige jongen, alleen is Siciliaans nog veel lastiger te veerstaan dan Piemontees. Ik heb gehoord van ploeggenoten dat die zelfs moeite hebben om hem goed te verstaan, ik denk dat je het kan vergelijken met plat Limburgs. Maar na een paar keer he begrijp ik hem meestal wel, haha. Nu slapen er ook nog 2 andere ploegenoten, want dinsdag hebben ze weer een koers, dus dan hoeven ze niet weer op en neer. Dus het is nu gezellig druk in het appartement.

Ben gisteren voor het eerst buiten op de fiets gegaan, op zich weinig last maar totaal niet comfortabel. Ik draag namelijk nu nog een band om mijn nek voor het herstel van de breuk, maar dat schuurt en fietst niet fijn. Deze band mag vrijdag af, dus heb besloten tot dan nog even te wachten voordat ik weer de weg op ga. Die week erna moet ik dan nog keer terugkomen bij de arts om foto's te maken en dan is het afwachten of ik weer groen licht krijg om alles te doen!

Ik laat jullie wel weten hor het verloopt. Hoe gaat verder bij jullie? Nog grootse gebeurtenissen/party's/onthullingen die komen of zijn geweest?

Arrivederci,
Sven

  • 13 April 2014 - 11:20

    Joop En Mariëtte:

    Sven,
    Dank je wel voor je gezellige verslag. Wat is er weer veel gebeurd en dan zit je nog niet eens op de fiets! Wij wensen je natuurlijk eerst een volledig herstel en hopelijk kun je ze daar snel laten zien wat je waard bent, hoewel, dat heb je gelukkig in Lyon al kunnen doen. In Poeldijk gebeuren geen wereldzaken maar wij genieten hier ook al weken van het mooie weer, uitzonderlijk! Remco loopt vandaag de 13 km in de Rotterdam marathon. Ivo en Danielle zijn in afwachting van de baby en Joop is druk met de moestuin en het huis van Bianca. Tegen niemand zeggen hoor maar Hans en hij klussen zelfs op zondag! Het wordt erg mooi maar je krijgt daar ongetwijfeld foto's en berichtjes over. Succes met alles en sterkte met het leren van weer een nieuwe taal (siciliaans). Jij moet er wat voor overhebben maar dan blijft de uitdaging ook groot en .... Sicilië is vast een prachtig vakantie eiland.
    Tot de volgende keer, Joop en Mariëtte

  • 13 April 2014 - 15:55

    Kittyenpeter :

    Hey Sven,
    lang geleden dat we iets van ons hebben laten horen., maar op de een of andere manier kregen we jouw site niet boven getoverd. betekent niet dat we niet aan je gedacht hebben. zeker toen we hoorde dat je je sleutelbeen had gebroken. zijn er nog stukjes lijf waar geen breuk of iets anders mee aan de hand is/was?! hieruit blijkt wel dat je een enorme doorzetter bent.
    gelukkig straalt ook het plezier van je verhalen af.
    nieuwe mensen leren kennen, een nieuwe tal leren. leuke uitdagingen naast de fietsprestaties.

    in maassluis is er niet veel nieuws behalve dat ik ook weer een beetje in de lappenmand zit met mijn rug.
    a.s. zaterdag zou ik de amstel gold race toertocht gaan fietsen maar dat zit er ff niet in.

    he veel plezier in italia en we zullen je missen bij het paasdiner.

  • 13 April 2014 - 19:39

    Brigit:

    Hey Sven,

    Leuk weer een verslag van je te lezen en ook van jouw plekje foto's te zien. Ik heb gisteren mijn laatste volleybalwedstrijd gehad. Gewonnen met 3-1, en we zijn uiteindelijk vierde in de competitie geworden.
    (12 ploegen) Niet slecht! Verder heb ik een wedstrijd geteld bij een divisie team en zij hadden een setstand behaald van 36-34. Echt bizar. Deze stand had ik nog niet eerder meegemaakt. 's Avonds een feestje. Vandaag ben ik met Marieke mee naar de kerk geweest waar het Palmpasen was. Erg leuk. Na de dienst de stad ingegaan waar we heerlijk gelucht hebben.
    Vervolgens nog even bij een vriendin langs die onlangs ook verhuisd is. En nu weer heerlijk thuis op de bank. De zon is net weer onder. Het was hier weer een prachtig zonnige dag! Morgen ben ik nog een dagje vrij en ga dan bij een vriendin op visite met haar twee kids.
    Nou je bent van mijn leventje ook weer een beetje op de hoogte!
    Succes weer van de week en keep in touch!

    Groetjes Brie

  • 13 April 2014 - 20:51

    Ma :

    Ha Sven
    Dat ziet er goed uit de spullen in het keukenkastjes en je kleding in de la.

  • 13 April 2014 - 21:08

    Ma:

    Oeps foutje bij mij.
    Leuk je appartement hoor ziet er netjes uit.
    Hier gaat alles goed, Niels en Laura hebben hier vanavond gegeten.
    Paul en Bianca ook, zij waren vandaag weer aan t klussen in hun huis.
    Ik heb vandaag mijn spullen klaargelegd, voor mijn vertrek naar Tante Marleen.
    Het weer is daar goed en zij is er gister al naar toe gegaan.
    Ga genieten van je stekkie en we houden je op de hoogte.
    Groetjes xx je Pa en Ma

  • 15 April 2014 - 11:54

    Marlene:

    Hoi Sven. Tijdens mijn 'schoolpauze' :-) even een berichtje voor jou.
    Ik geniet van Cádiz en verheug mij op de komst van je moeder en tante Anneke. Het worden vast en zeker leuke dagen. Als het goed is zijn zij nu op weg naar Sevilla. Veel succes met je gezondheid . Groetjes

  • 16 April 2014 - 20:18

    Bernadette:

    Eindelijk een berichtje uit Hoek van Holland. Met plezier las ik je verhalen en ondanks de pech heb je zeker niet te klagen. Een prachtig appartement en leuke mensen om je heen.
    Geniet van deze tijd. Het is leerzaam en bijzonder.
    Hier gaat alles zijn gangetje en gaan we genieten van de Paasdagen. De meisjes met vrienden komen eten, dus het wordt een gezellige drukte.

    Sven, wij wensen je een geweldige tijd toe en blijven je zeker volgen.
    Groetjes van Joop en Bernadette.

  • 18 April 2014 - 15:40

    Sven Van Luijk:

    Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Vind erg leuk om te horen dat goed met jullie gaat en dat jullie me blijven volgen. Fijne paasdagen allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

De komende periode verblijf ik in Italië. Via deze manier wil ik iedereen op de hoogte houden, ik merk namelijk dat jullie dat wel op prijs stellen. Vandaar dat ik een profiel heb aangemaakt hier. Ik wens jullie veel leesplezier en ik hoor ook graag hoe het in Nederland is, dus laat gerust een berichtje achter!

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 10941

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 31 December 2014

Ciclismo in Italia

Landen bezocht: