Een nieuwe ontdekking! - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu Een nieuwe ontdekking! - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu

Een nieuwe ontdekking!

Door: Sven van Luijk

Blijf op de hoogte en volg Sven

31 Juli 2014 | Italië, Cuneo

Halloo allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel, ben alweer een ruime maand terug in Italië. Waar het tot nu toe eigenlijk bijna een Nederlandse zomer is. Aardig wat regen en temperaturen rond de 25 graden. In deze maand zijn me ouders me ook komen bezoeken in Sommarivo Perno. Zij hebben hier een tweetal weken in een mooi B&B geslapen en weten nu een beetje waar ik zoal verblijf en rondhang. Wat leuke stadje laten zien, heerlijk uit eten geweest, paar keer met prof Hans wezen trainen en lekker gerelaxd. Ging erg snel voorbij, oftewel we hebben er een twee gezellige weken van gemaakt! ;)

Deze maand weer een kleine tiental zware en belangrijke wedstrijden gereden. Waaronder afgelopen week de etappekoers Giro Valli Cuneesi, waar ik me zinnen wel een beetje op had gezet. Een enorm zware koers en ook nog eens in de provincie Piemonte, waar mijn ploeg Monviso Venezia vandaan komt. Jammer genoeg ging het niet zoals verwacht en gehoopt. Ik eindigde op een 15e plek in het algemeen klassement. Niet slecht ook, maar de benen waren leeg en vermoeid na de vele zware koersen van de weekenden ervoor. De week ervoor had ik een eendaagse wedstrijd gereden met finish bergop op Pian della Mousse op circa 1850m hoogte, een klim van 20km. Ondanks dat ik halverwege de klim pech had en van fiets moest wisselen en dus ruim 1,5 minuut verloor, kwam ik hier als 5e over de streep. Voor mij was dit een nieuwe ervaring en ontdekking dat ik op de lange klimmen ook goed meekom. De nummer drie van deze wedstrijd won trouwens het eindklassement van de Giro Valli Cuneesi. Waar de finish van de tweede etappe op 2035m hoogte (Sant'Anna di Vinadio) lag en van de laatste en derde etappe op zo'n 1250m hoogte (Sant'Anna di Roccabruna). Al met al was het wel een geweldigde etappekoers en nieuwe ervaring voor mij.

Komende week nog een tweetal zware koersen en dan neem ik even een pauze van een paar weken om mezelf weer op te laden. Waarna de tweede lading familie op bezoek komt, me twee zussen!

Hoe gaat het met jullie? Bij jullie een Italiaanse zomer? Of zijn jullie de zon achterna gegaan?

Laat gerust wat horen. Tot de volgende update.

Ciao,
Sven


  • 31 Juli 2014 - 11:03

    Ma :

    Hoi Sven
    Op je foto's is goed te zien dat het zware koersen zijn.
    Maar dat weten we, nadat we bij jou de rit van Pian delle Mousse hebben gezien, een heftige klim wat ik met de auto al te gek vond.
    We hebben ontzettend leuke weken gehad met elkaar en veel gezien bij je en het B&B was super tof.
    Vandaag is de Wielerronde in Wateringen en het weekend Varend Corso wat ook altijd een happening is.
    Vanuit hier alle liefs en blijf genieten in dat mooie stukje Italië en voor staks gezellige dagen met je zussen.
    Ciao, ciao XX pa en ma

  • 31 Juli 2014 - 21:48

    Mariëtte En Joop:

    Hallo Sven,
    Gezellig om weer zo'n uitgebreid verslag te lezen. Wij vinden je een kanjer en hopen dat je loon naar werken krijgt. Wij gunnen het je van harte. deze week zijn wij naar Brigit in Haarlem geweest met je ouders en hebben Joop en Hans heerlijk geklust. Zij hebben een eettafel en een wandkast in elkaar gezet en de schilderijen aan de wand gehangen. Wij hebben met elkaar gnocchi gegeten met een heerlijke saus en waanden ons in Italia. Vandaag hebben Joop en Hans bij Niels geklust, zij hebben er zin in!!!!
    Groet en tot de volgende keer.

  • 01 Augustus 2014 - 10:52

    Marlene:

    Hier hebben wij een Italiaanse zomer. Lekker warm en veel zon :)
    Vandaag gaat het varend corso van start. Ik heb weer ijverig meegedaan met de boot voor Monster. Thema: rainbow in the sky. Naar een nummer van dj Paul Elstak beetje hard core muziek haha. Is de papagay al terug? Ik geniet van de vele berichtjes op Facebook en hoor ook de verslagen bij de filmpjes. Blijf maar flink trainen wie weet zien wij je nog eens in de Tour. Groetjes Marlene

  • 01 Augustus 2014 - 21:03

    Brigit:

    Ha die Sven,

    Hier weer een berichtje van je zus! Leuk dat je weer een berichtje geplaatst hebt op je waarbenjij.nu.
    Ik kan me voorstellen dat je de bergen wel voelt zitten in je benen. Af en toe wat rust kan geen kwaad. Jammer dat de meerdaagse niet helemaal heeft uitgepakt zoals je graag had gewild. En ik had nog wel zo aan je gedacht en voor je geduimd.

    Met mij gaat ie wel weer goed. Na Cuba was ik zoals je weet niet lekker en dat heeft bijna 2 weken geduurd, daarna de nooddienst van het werk, waarbij ik 6 dagen gewerkt heb. Dus ik heb zo af en toe wel wat vermoeidheid momentjes ertussen zitten, maar verder gaat ie helemaal toppie!

    Zoals je leest zijn pa en ma met Joop en Jetje maandag langs geweest. Pa en Joop hebben hard gewerkt en de eettafel en kast staan nu, lijstjes hangen en ook de MTB hangt nu op het balkon aan de haak. Echt heel blij mee!! Ik zal je wel een fotootje appen, zodat je er een beeld bij hebt.
    Verder is het goed druk op werk. Afgelopen week zat ik alleen op Midden- en Zuid Amerika. Lekker afwisselend en leuk, maar best intensief als je van Ecuador naar Cuba, dan naar Costa Rica en vervolgens naar Noord Amerika en Peru moet switchen. Verder hoor je dus dat we hier ook prachtig weer hebben. Lekker beachvolleyballen op strand of een hapje eten op het balkon met een vriendin.

    De dagen en weken vliegen voorbij. Voor je het weet zijn je zussen bij je op bezoek in Italië. Ik heb er in ieder geval zin in. Ik ben ontzettend benieuwd in wat voor omgeving je zit en een stukje te mogen ervaren.

    Tot spreeks! Groetjes je zus Brigit

  • 01 Augustus 2014 - 22:01

    Niels En Lau:

    Mogge Sven

    Gaaf om te horen dat je het zo naar je zin hebt wel jammer van de Hollandse zomer.
    Hier is het best weer af en toe wel veel regen, maar ook hele goede dagen lekker warm.
    Gister in Wateringen gereden was 13e Martijn won!
    Heb ook zin in vakantie nog een klein weekje werken en dan ook lekker op vakantie naar de Provence!
    Mont Ventoux! Net als Pa
    Lau viert al twee weken vakantie.

    Groetjes Niels en Lau

  • 06 Augustus 2014 - 10:28

    Bianca:

    He Svennie!

    Na al die jaloersmakende verhalen van pa en ma, willen Brie en ik toch ook wel even zien waar jij zit!! Ik verheug me nu al op de Italiaanse pasta's / ijs / zon / mensen!
    Heb je nog tips wat we wel of niet moeten meenemen?

    Ik moet nog 2 dagen werken en dan heb ik lekker een weekje vrij met Paul!
    We weten nog niet echt wat we gaan doen, maar ik denk gewoon nog op zoek naar wat spullen voor in huis, nadenken over de tuin, shoppen en uiteten!!

    Fijne week nog! Succes met koersen en ik zie je de 21ste!

    Liefs,
    Bianca

  • 19 Augustus 2014 - 17:38

    Buchertjes:

    Hoi Sven net weer even je site gelezen en super man daar in dat Ilalie en wat gezellig dat je zussen volgende week langs komen, heel veel plezier! Wij zijn samen met je ouders een feesie aan het voorbereiden op het plein voor, iets wat jij als eens voorstelde, het krijgt een Italiaans tintje en we zullen zeker deze avond op jou toosten.
    Jonge geniet van alles en iedereen om je heen.liefs Rob en Lin

  • 03 September 2014 - 16:51

    Paul Van Den Enden:

    Gefeliciteerd met je terugkeer naar Jo Piels! Back to Business! Jaartje Italië mooie ervaring en een straffe leerschool, zowel sportief als mentaal, denk ik. Heel veel succes en nog een paar mooie weken in Italië gewenst.
    Ciao! Paolo

  • 06 September 2014 - 23:12

    Ben En Trees:

    Hoi Sven, je laatste verslag nu pas gelezen. En die foto's spreken voor zich: wat een actie!!! Je hebt vast wel aardige klimbenen ontwikkeld daar in dat mooie Italië. En ja, mooi dat je weer naar je ouwe kluppie terug kan. Die mooie periode in Italië heb je maar mooi in de pocket. Leuk dat je familie aan je omgeving heeft kunnen ruiken daar en je ervaringen een beetje kunnen meebeleven. Geniet nog maar even daar. Het weer is hier momenteel toch ook maar saai, dus daar mis je nog niks aan.
    Groetjes Ben en Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

De komende periode verblijf ik in Italië. Via deze manier wil ik iedereen op de hoogte houden, ik merk namelijk dat jullie dat wel op prijs stellen. Vandaar dat ik een profiel heb aangemaakt hier. Ik wens jullie veel leesplezier en ik hoor ook graag hoe het in Nederland is, dus laat gerust een berichtje achter!

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 10931

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 31 December 2014

Ciclismo in Italia

Landen bezocht: