"Terug in het zadel" - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu "Terug in het zadel" - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu

"Terug in het zadel"

Door: Sven van Luijk

Blijf op de hoogte en volg Sven

27 April 2014 | Italië, Cuneo

Ciao tutti,

Vorige week zondag ben ik weer voor het eerst buiten de weg opgegaan met een groep Italiaanse toerders de me hadden meegevraagd. De dagen erna ben ik weer begonnen met echt wat km te maken. De eerste paar trainingen liepen nog wat stroef en alles voelde vervelend. Maar elke dag voelde het wel weer beter.

Woensdag naar de arts geweest voor röntgenfoto's en hij gaf aan dat ik alles weer mocht gaan oppakken. Ook de wedstrijden kon ik weer hervatten alhoewel vallen nu nog funest is voor de (oude) breuk. Na wat wikken en wegen toch besloten om vrijdag (eergisteren) te gaan koersen in Nerviano, in de buurt van Milaan! Het was namelijk een vlakke koers (7x17km + 6x6km) en een mooie koers om mee te beginnen. Was wat onzeker in het begin, maar dat ging elke ronde wel wat beter en wilde eigenlijk na de grote rondes de groep laten gaan, wat niet in mijn aard ligt. Maar in de kleine ronde zaten aardig wat bochten en heuvels en was nog niet echt fijn met een grote groep. Het mooie was alleen dat ik met 50 km te gaan in een achtervolgende groep kwam op de 18 koplopers. En met nog 15 km te gaan sloot ik met mijn groepje aan bij de koplopers en zat ik gewoon ineens midden in de finale van de wedstrijd. Heb nog een keer aangevallen omdat het aanzetten nog niet echt makkelijk ging en dus niet wilde wachten tot de sprint. Uiteindelijk werd het een sprint maar daarin heb ik me niet echt gemengd en finishte rond plek 20. Was uiteindelijk nog een aardige afvalrace geworden, want alleen mijn groep van zo'n 30 renners had de koers volbracht en de rest was uit koers genomen vanwege de achterstand. Was dan ook best wel gesloopt aan het eind, maar niet gek voor mijn eerste koers met een gemiddelde van ruim 46km/h. Lekker voor het gevoel dat me conditie nog behoorlijk goed is.

Zo dit wat betreft de koers. Zit nu alweer tijdje in het appartement en dat is wel lekker. Ook met de Siciliaanse huisgenoot kan ik wel aardig overweg, alhoewel ik soms nog wel eens gek van hem wordt. Maar daar hadden ze me van de ploeg al beetje voor gewaarschuwd, hij heeft nogal wat praatjes en maakt nogal veel rotzooi zonder het op te ruimen. Je ken ook wel weer best met hem lachen.

We spreken elkaar en hoe was Koningsdag in Nederland.

Arrivederci,
Sven




  • 27 April 2014 - 10:50

    Mariëtte En Joop:

    Ha die Sven,
    Gezellig om weer iets van je te horen en helemaal fijn dat je weer serieus op de fiets zit met een goed gevoel. Wij gunnen je zo graag weer eens een overwinning maar dat is jouw uitdaging! In Poeldijk staat de ooievaar in de Jan Barendselaan maar mogelijk heb je dat via Facebook wel meegekregen. Bij Daan en Ivo is een zoon geboren, genaamd Tygo en wij dus weer trotse opa en oma en je begrijpt het zeker wel, hij is natuurlijk weer de mooiste baby van de wereld. Het weer in Nederland is al een hele tijd heel goed en koningsdag heeft daar veel plezier van gehad. Willem en Maxima waren in de Rijp en Amstelveen en ook prinses Beatrix was aanwezig. Ook het Westland heeft zich weer goed laten zien. Er was in alle dorpen veel te doen en alles buiten dat is toch geweldig!!!!! Het wordt wel een beetje saai maar Joop is met vader Hans de vloer aan het leggen bij Bianca dus ook zij werken hard aan de conditie en zoals je ziet zelfs op zondag! Sven, houd je goed en heel veel succes met alles! Joop en Mariëtte


  • 27 April 2014 - 12:40

    De Andere Luikkies:

    Knap man, je eerste rit ene dan gelijk weer voorin te vinden met 46 gemiddeld! Dat haal ik nog niet met storm mee van een helling! Koningsdag is door de kinders uitgebreid gevierd! Ewout naar een feest in Amsterdam en Anouk naar 538 in Breda. Die kwamen dus aardig brak thuis. Ikzelf helaas nog aan huis gekluisterd dus de saaiste Koningsdag ever!
    Maar het zal wel weer goed komen. Jij alvast heel veel plezier en succes met de komende wedstrijden!
    Groet die andere luikkies

  • 28 April 2014 - 11:26

    Ma:

    Ha Sven
    Toppie dat je eerst koers goed is verlopen, ik heb ook de hele middag geduimd voor je hoor.
    Hier is op Koningsdag geklust en gewerkt, dus daar hebben we niet zoveel van meegekregen. Het word erg mooi bij je zus, maar je ziet vast wel eens een foto voorbij komen. Ik moest na mijn weekje Spanje met Anneke weer een weekend werken. We hebben het leuk gehad bij Marleen in Cadiz en Sevilla is een mooie stad om een paar dagen te verblijven.
    Sven voor de komende koers veel succes en ik ga weer duimen.
    Liefs xx ma.



  • 28 April 2014 - 11:28

    Ma:

    Ha Sven
    Toppie dat je eerst koers goed is verlopen, ik heb ook de hele middag geduimd voor je hoor.
    Hier is op Koningsdag geklust en gewerkt, dus daar hebben we niet zoveel van meegekregen. Het word erg mooi bij je zus, maar je ziet vast wel eens een foto voorbij komen. Ik moest na mijn weekje Spanje met Anneke weer een weekend werken. We hebben het leuk gehad bij Marleen in Cadiz en Sevilla is een mooie stad om een paar dagen te verblijven.
    Sven voor de komende koers veel succes en ik ga weer duimen.
    Liefs xx ma.



  • 10 Mei 2014 - 11:39

    Trees:

    Jeetje Sven, echt super dat je al zo snel weer meedoet met wedstrijden. En dan nog vooraan eindigen. Dat had je zelf ook niet kunnen bedenken. Is het gebied waar je zit erg bergachtig? Dat Italiaans lukt zeker ook al aardig? Tegen de tijd dat jij terug komt spreek je het vloeiend. Rijdt de Giro ook bij jou in de buurt de komende weken? Veel succes verder met koersen en we horen je wel weer. Groetjes Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

De komende periode verblijf ik in Italië. Via deze manier wil ik iedereen op de hoogte houden, ik merk namelijk dat jullie dat wel op prijs stellen. Vandaar dat ik een profiel heb aangemaakt hier. Ik wens jullie veel leesplezier en ik hoor ook graag hoe het in Nederland is, dus laat gerust een berichtje achter!

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 10913

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 31 December 2014

Ciclismo in Italia

Landen bezocht: