UPDATE Italiaanse leventje! - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu UPDATE Italiaanse leventje! - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu

UPDATE Italiaanse leventje!

Door: Sven van Luijk

Blijf op de hoogte en volg Sven

02 April 2014 | Italië, Cuneo

Cari tutti,

Hoe gaat het bij jullie?
Ik hoorde dat het weer in Nederland ook lekker is!!?

Het is alweer 10 dagen na de caduta en het gaat gelukkig best goed. Ik heb niet echt veel pijn aan mijn schouder. Afgelopen vrijdag ben ik bij de dokter geweest en het zag er al beter uit, en aankomende vrijdag moet ik weer terugkomen en foto's maken.

De dagen schieten gelukkig wel voorbij. De eerste week kreeg ik ook nog wel bezoek van wat Italiaanse kennissen om te kijken hoe het gaat. De verzorger van de ploeg nodigde me zelfs uit om te eten bij zijn ouders. Het was enorm gezellig en perfect voor mijn Italiaans kan ik vertellen en het ging ook echt vrij goed. Zijn ouders waren ook best verbaasd dat ik een leuk woordje Italiaans kon praten.

Vorige week donderdag zijn ook twee vrienden gearriveerd, die hier een weekje komen trainen. Was best wennen om na alleen maar Engels en Italiaans te praten weer Nederlands te ouwehoeren. Moest soms gewooon weer zoeken naar de Nederlandse woorden, haha.
Ze hebben heel best weer en hebben al veel km gemaakt, helaas kan ik alleen niet met ze mee. We zijn al wel keer uit eten geweest met zn drieeën in een sjiek en typisch Piemontees restaurant in Bra. Was erg gezellig en vanavond is hun laatste nachtje hier en gaan we uit eten met paar Italiaanse maten in een spaghetteria.

Je hoort wel dat ik niet omkom van de honger, het is eerder het geval dat ik moet oppassen dat ik niet dichtgroei ;) Waarschijnlijk zit ik vanaf volgende week in een appartement als ik mijn arm weer een beetje mag gaan bewegen. Als het goed is is dat gewoon in hetzelfde dorpje, wat wel fijn is natuurlijk. Hier ken ik ondertussen wel best aardig mensen en dat is best leuk.

Dit was het weer voor oggi!

Arrivederci,
Sven



  • 02 April 2014 - 13:42

    Marlene:

    Leuk Sven om te lezen dat je aardig aan het inburgeren bent. Ik kan mij voorstellen dat je smult van de lekkere Italiaanse gerechten maar dat nu je niet kan fietsen wel op moet passen. Zogauw je weer gaat trainen vliegen de kilootjes er el weer af.
    Heel veel groetjes, nog uit Monster.
    Marlene

  • 02 April 2014 - 20:20

    Remco:

    Hoi Sven,

    Fijn dat je niet zoveel pijn hebt aan je schouder dan is het te hopen dat het meevalt en dat je dan weer snel de fiets op kan om die kilootjes van dat lekkere eten er weer af te knallen. Maar nu mag je wel een beetje reserve kweken hoor! Geniet ervan en blijf schrijven want wij genieten hier met je mee!
    Zet hem op, groetjes van alle meisjes en je grote neef uit Woerden,
    Remco

  • 02 April 2014 - 20:23

    Mariëtte En Joop:

    Sven, je kunt het geloven of niet maar het lijkt hier wel zomer. Wij genieten er natuurlijk volop van en de moestuin begint ook de eerste producten weer af te leveren. Spinazie, sla en bloemen doen alweer volop mee. Fijn dat je alweer zo opknapt. Joop en je vader klussen er vrolijk op los bij Paul en Bianca en zij maken er een mooi paleisje van. Hopelijk kun je weer gauw op de fiets en tot dan een goed herstel.
    Tot de volgende keer, Joop en Mariëtte

  • 02 April 2014 - 23:13

    Papa:

    Ha Sven,

    Wat leuk om te horen dat de weken best snel voorbij gaan en dat je niet al teveel pijn hebt. Geniet zoveel mogelijk van Italië, met zijn mooie natuur en leuke dorpjes. We komen je best wel een keer opzoeken. Hier is het hard werken, bij van der Valk, Joost en bij Paul en Bianca. Ben nu samen met Joop aan de keuken bezig. Joop vindt het geweldig om mij te helpen met het klussen. En ik vind het heel fijn dat hij mij helpt. Vandaag 's middags vrijgenomen. Ik kon gaan fietsen, maar had gisteravond al 2,5 uur gemaakt. Was om 5 uur gelijk op de fiets gesprongen, omdat het zo geweldig weer was! Dus ben ik vanmiddag weer verder aan de keuken gegaan met Joop. En vanavond lekker thuis plantjes gepoot, grasgemaaid en fiets gepoetst.

    Groetjes,
    Thuis

  • 03 April 2014 - 22:01

    Trees:

    Hoi Sven,
    Leuk die verhalen van jou. En dat je zelfs naar Nederlandse woorden moet zoeken, nou volgens mij gaat het met dat Italiaans van jou wel goed. Gaaf hoor, ik word bijna jaloers. Leuk dat je daar zoveel leuke mensen om je heen hebt die ook zoveel moeite voor je doen om logeeradressen voor je te vinden. Geniet er maar van. Hopelijk kun je weer snel op de fiets.
    Groetjes Trees en Ben

  • 06 April 2014 - 19:47

    Brigit:

    Hoi Sven!
    Hier een berichtje van je zus vanaf de iPad van mam. Ik vind je verhalen superleuk om te lezen en weet zelf hoe snel je in het spreken van een taal groeit. Erg gaaf! Ik ben vandaag even bij Bianca en Paul in huis geweest. Het ziet er al mooi uit. Verder de Ronde van Vlaanderen en de Glazen Stad gekeken en net lekker gegeten. Het was voor mij ook alweer even een tijdje geleden dat ik in Naaldwijk geweest was. Heerlijk! Straks weer terug naar mijn eigen mooie plekje. Heel veel succes in je appartementje en fijn dat je volgende week weer op de fiets mag.
    Liefs Brigit en het thuisfront

  • 06 April 2014 - 21:17

    Johan:

    Beste Sven,

    Net als je zus was ik weer eventjes in naaldwijk bij mijn ouders. Ik had al wel vernomen dat je in Italia zat. Ik hoorde ook van je schouder. Ben daar ook bekend mee. Balen zeg! Maar zoals ik het zo lees pak je dit geweldig op! Petje af! Gelukkig mag je dan ook al snel weer op de fiets las ik. Wow als ik het goed begrijp spreek je al een aardig woordje Italiaans. Goed hoor. De paar keertjes dat ik in Italia was kijk ik met honger terug. Het eten is perfecto!
    Geniet van dit mooie land en veel succes straks op de fiets.

    Ciao

    Johan bucher

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

De komende periode verblijf ik in Italië. Via deze manier wil ik iedereen op de hoogte houden, ik merk namelijk dat jullie dat wel op prijs stellen. Vandaar dat ik een profiel heb aangemaakt hier. Ik wens jullie veel leesplezier en ik hoor ook graag hoe het in Nederland is, dus laat gerust een berichtje achter!

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 10911

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 31 December 2014

Ciclismo in Italia

Landen bezocht: