Eerste bricht uit Italië - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu Eerste bricht uit Italië - Reisverslag uit Cuneo, Italië van Sven Luijk - WaarBenJij.nu

Eerste bricht uit Italië

Door: Sven van Luijk

Blijf op de hoogte en volg Sven

02 Maart 2014 | Italië, Cuneo

Ciao tutti,

Come siete? (Hoe gaat met jullie)

Hier is het goed, wel enorm wennen maar het is wel een gave uitdaging.

Ik ben donderdagochtend om kwart voor tien vertrokken richting Italië. Tot 7 uur heb ik gereden en heb toen een hotel gepakt in Mâcon in Frankrijk. Hier nog even wat gegeten, met twee Nederlandse truckers, die na het eten gelijk doorgingen naar Milaan. Goed geslapen in het Ibis hotel en rond een uurtje of half 9 vertrokken voor de laatste 425km.

Om 2 uur was ik in Cherasco, waar ik dacht te slapen, maar ik bleek in een ander hotel vlakbij te slapen in Bra. Ik werd opgehaald door een vriend van de Italiaanse president van de ploeg. Erg aardige man, maar het ging wel allemaal een beetje op zijn Italiaans. Maar het hotel in bra waar ik zou slapen (Best Western) zag er ook prima uit. Nog even gefietst, maar ik was na 45 min terug want het begon volle bak te regenen. In de avond met de president van de ploeg Davico en een vriend van hem gegeten in een restaurant. Was zeker gezellig, alleen best lastig want alles gaat in het Italiaans. Engels kunnen se nauwelijks hier, haha.

Zaterdag was het helaas helemaal bruut weer, de hele dag regen en heb niet gefietst. Wel de ploeggenoten gezien en me kleding van de ploeg ontvangen. Echt vette kleding en hier hebben ze tenminste ook echt kleine maten :) De renners van de ploeg hadden zondag een koers in Milaan, helaas kan ik niet meedoen, omdat mijn licensie nog niet binnen is. Dat was wel jammer natuurlijk. In de avond met de gehele ploeg gegeten in het hotel in Bra. Natuurlijk pasta! Ze eten hier laat, rond uurtje of 8. En ook altijd veel gangen. Ook hier ging alles in het Italiaans. Ook nog even geproost met zn allen, Davico was toevallig jarig, dus was ook weer heerlijke taart.

Vandaag heb ik dan wel voor het eerst een mooie rit gemaakt in mijn eentje van ruim 100km. het is goed pittig trainen hier, maar je hebt wel prachtige uitzichten op de Alpen. Waar ik zit is het erg veel op en af, het loopt tot ongeveer 800m hoogte. Voor het echte hooggebergte moet je toch nog wel ruim 60 km rijden, maar daar ligt veel sneeuw. Ik kom al tot voorbij de sneeuwgrens. Onderweg nog vandaag een keertje gestopt om even een heerlijke cappuccino te nuttige en me bidon te vullen. Was een prima fietsdagje. Jullie zijn weer een beetje op de hoogte voor nu!

Ik zal jullie via deze manier proberen geregeld op de hoogte houden. En laat gerust ren berichtje achter over. Ben ook wel benieuwd of ik nog wat mis ;)

Arriverderci,
Sven

  • 02 Maart 2014 - 18:22

    Joop En Mariëtte:

    Sven, Wat gezellig om jou via deze pagina te kunnen volgen. Wij wensen je natuurlijk heel veel succes en zijn benieuwd naar het vervolg van je verblijf in het mooie Italië. Ajax heeft vandaag gewonnen van Feyenoord en Koen Verweij is nederlands kampioen geworden. Sven is gisteren gediskwalificeerd met nog 3 anderen van TVM. Scheidrechter ligt wel onder vuur!! Echt Nederland op zijn smalst.

  • 02 Maart 2014 - 19:01

    Hans En Mar:

    Ha Sven
    Wat gezellig om je zo te volgen. Het is hier nu natuurlijk best stil, Bianca is ook veel weg, aan het klussen en volleyballen. We krijgen last van het lege nestsyndroom. Pa heeft de fiets weer eens gepakt met Niels samen en ze hebben een bakkie gedaan bij de Italiaan.
    Groetjes xx pa en ma


  • 02 Maart 2014 - 19:14

    Theo De Ligt:

    He Sven, heerlijk, leven als een Italiaan en dan ook nog in La Bella Italia! Maak er wat moois van!!!!
    Groetjes,
    Theo

  • 02 Maart 2014 - 19:22

    Patrick:

    amuseer u eh ma kan spijtig genoeg u daar geen bidonnekes en koekskes brengen ha ha

  • 02 Maart 2014 - 19:42

    Brigit:

    Heey Sven,

    Wat superleuk om je zo te kunnen volgen! Ik vind het wel stoer hoor!
    Ik heb vandaag weer het één en ander geverfd en omdat het hier lekker weer was heb ik een rondje hardgelopen in het Schoterbos hier voor mij! Heerlijk.
    Daarna naar het centrum gefietst, schoenen en kleren gekocht voor mijn verjaardag! En natuurlijk ook een lekker sapje bij de V&D.
    Nu ff chillen op mijn reuzenbank :)

    Suerte en veel plezier daar! Tot je volgende berichtje!

    Groetjes Brie

  • 04 Maart 2014 - 08:46

    Jan Blijleven.:

    Hoi Sven hoop dat het weer beter wordt en lekker je kilometers kan maken .succes daar .Groetjes Jan

  • 05 Maart 2014 - 19:12

    Gerby:

    Mogge,

    Hoor net van Niels dat je geëmigreerd bent. Stoer man! Veel succes, ga je volgen!

    Als het overigens verplicht is om iets over vandaag te schrijven, Mees heeft al 4 poepluiers gehad vandaag;-)

    Gr. Gerby

  • 05 Maart 2014 - 20:31

    Trudi:

    Hai Sven
    Wat leuk zeg om je verslag te lezen
    Ik ga je volgen
    Groeten van Trudi & Nico

  • 06 Maart 2014 - 16:58

    Rob En Lin:

    Leuk verslag ga je beslist volgen en geniet man, super cool daar!
    Gr Rob en Lin

  • 09 Maart 2014 - 11:01

    Marlene:

    Leuk om te lezen hoe het met je is. Geniet ervan en het is natuurlijk super om het Italiaans goed te leren spreken. Groetjes Marlene

  • 09 Maart 2014 - 17:32

    Opa En Oma (Peter En Kity):

    Hoi Sven
    we zijn op visite bij je zus in Haarlem waar we genieten van het uitzicht en de taart.het is een heel leuk schattig appartementje. We zijn benieuwd hoe je het hebt in bella Italia. Het is hier heerlijk weer, 18 graden.
    Oma mist je bezoekjes. Al wedstrijden gefietst?
    Veel plezier verder en succes!

  • 09 Maart 2014 - 22:04

    Trees:

    Hoi Sven
    Superleuk om jou zo te volgen. Lijkt me tof om zo lekker de taal te leren, maar ook lastig.
    Vandaag je moeder maar weer eens meegenomen op de racefiets. Was een feest om lekker in het voorjaarsweertje ons oude rondje te maken, en het fietsseizoen te beginnen met onderweg koffie met appeltaart. Klimmen laten we wel aan jou over daar.
    Groetjes Ben en Trees

Tags: Bra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

De komende periode verblijf ik in Italië. Via deze manier wil ik iedereen op de hoogte houden, ik merk namelijk dat jullie dat wel op prijs stellen. Vandaar dat ik een profiel heb aangemaakt hier. Ik wens jullie veel leesplezier en ik hoor ook graag hoe het in Nederland is, dus laat gerust een berichtje achter!

Actief sinds 02 Maart 2014
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 10930

Voorgaande reizen:

02 Maart 2014 - 31 December 2014

Ciclismo in Italia

Landen bezocht: